Ismét nekikezdtünk egy Indiana Jones (Williams) felújításának.
Nem egy “C” kategóriás “takarítás-gumizás-izzózás”, hanem egy teljes restaurálást kezdtünk el.
A legapróbb darabjaira szedjük szét a gépet és csavarról-csavarra rakjuk újra össze.
Teljesen egyedi gép lesz matt kabinet matricával és fekete matt fémekkel,
azaz a lábak, a kasszajtók, siderailok, az üveglezáró, mind-mind matt fekete szintert kap.
Egyedi lesz még a kilövő pisztoly is!
A gép kasznijával szoktunk kezdeni, kezdődjön ezzel a beszámoló.
A megfakult, kopott kasznit kívülről teljesen lecsiszoltuk, a a kifúrt lukakat kigletteltük, a szétnyílt éleket megragasztottuk.
Autófényező műhelyben a külső felületeket kétszer glettelték – csiszolták, majd az alapozó festék száradása után fényezőkamrában fújták le, pontosan úgy, mint az Ön autóját. Nem lehet panasz a munkájukra.
Erre a felületre tökéletesen fog felragadni az új kabinet matrica!
Belőttük az új testkábeleket és a fejrésszel kezdtük a matricázást.
A németországi webshopból már úton vannak az új alkatrészek: postok, bumper alkatrészek, plasztikok, repülők, stb.
Megérkeztek a matt fekete siderailok, a lockbar és a fejzsanér. Pontosan ilyen lesz a kasszaajtó is.
Elkészült a kabinet. A matt kiegészítőkkel nem egy gyári Williams Indiana Jones lesz, hanem egy teljesen egyedi Indy!
Egy tipikus Indy hiba: a rosszul beállított Lock plunger miatt gyakran eltörik az “Idol base”. 10 évvel ezelőtt ez igen nagy cumi volt, sok mókolással és ragasztgatással, hiszen ez nem beszerezhető alkatrész. De napjainkban szerencsére van az embernek egy nagyon jó barátja, neki meg egy 3D nyomtatója. Hatalmas köszönet Péternek!
A playfield lebontásáról nem érdemes szót vesztegetni. Mindössze egy feltöltött akkus csavarhúzó és három órányi szabadidő kell. Semmi nem maradhat rajta, csak az üres deszka. Az alsó felét lecsiszoljuk:
A kocsmákban üzemeltetett gépeknél gyakran előforgul, hogy a gondosabb tulajdonos átlátszó öntapadós mylarral lefóliázta a játékteret, hogy megvédje a pályát a golyó okozta kopásoktól. Az évek alatt sajnos ez a fólia is berepedezik, szakadozik.
Nagyon csúnya, le kell szedni!
Erre a pályára örökké emlékezni fogok: NÉGY azaz 4 napig tartott, amíg a mylart le tudtam szedni! Gyakran megérdezik, miért kerül egy felújítás “olyan sokba”?
Hát ezért. Az idő megy vele, és semmi látványos munkavégzés.
Letépni nem lehet, mert akkor leszakadnak az insert feliratok is. Türelem kell, különben szívás az egész.
Miután a lebontott és szétszedett fém alkatrészek visszaérkeztek a galvanizálásból, újra összecsavarozzuk és előkészítjük a beépítéshez:
A nem galvanizálható alkartészek komoly fürdetést kapnak:
A billegtethető mini playfield sem marad érintetlen.
Elkészült a gép, íme a végeredmény: